יום שלישי, 22 בנובמבר 2011

אינטרנט נטצח

בשבועות האחרונים העיתונות החרדית מוצפת בפרסומות לספק אינטרנט חדש המתחרה ברימון בשם: נטצח (nettzach)
הם מתחייבים לסינון מדוייק וטוב מרימון, אפס תקלות, ושירות בסטנדרט אמריקאי.
לטענתם הם בנו במשך שנים רבות אלגוריתם עילוי ת"ח היודע לזהות כהרף עין חומרים אשר יראי ה' ירחקו מהם, וסוגר מיידית את הגישה לחומרים אלו.
בנוסף לכך, נטען כי הסינון אינו מאט את קצב הגלישה כלל ואינו פועל על בסיס רשימות שחורות ולבנות אלא כל דף ואתר נבדק לגופו על ידי הפילטר הת"ח העילוי הנ"ל.
הרבה מילים, הרבה הבטחות. האומנם?
יצאנו לבדוק.

ובכן, נתחיל בדבר הכי קריטי עבור ציבור יראי ה', איכות הסינון. מצד אחד הסינון היה אפילו קפדני מרימון עד כדי כך שלעיתים אתר יוטיוב לא עלה מכיוון שההמלצות לסרטונים האוטומטיות שלו אינן ראויות (ע"פ הבנתו של הפילטר) ואף חיפושים תמימים בגוגל נחסמים לעיתים אם אחת התוצאות מובילה לתוכן בלתי ראוי.
למשל החיפוש: "תוסף לגוגל כרום" נחסם ככל הנראה מסיבה זו.
לטעמי זה לא נגזר מסינון קפדני אלא מפילטר מג'נון שחוסם דברים בלי קשר. כך למשל אתר וואלה! אומנם פתוח אך כניסה לאחת הכתבות מובילה אותנו לדף עם פרסומות, כותרת, שם הכתב ובלי הכתבה עצמה.... (הכוונה לכתבה חדשותית גרידא).
כל חסימה של דף\אתר מציגה בפנינו חלון המאפשר פניה לצוות נטצח כדי שיבדקו\יפתחו את האתר.
כלומר שניתן לבקש שהצוות שלהם יבדוק את הדף, או לבקש פתיחה מוחלטת על אחריותו של המבקש.

תחושתי היא שרימון יודע לצנזר דפים אך עדיין להשאיר את החלקים הראויים (כגון עמודי חדשות ללא פרסומות שחץ ותועבה) ולעומת זה הפילטר של נטצח פשוט סוגר את העמוד. (למרות ההצהרות הגרנדיוזיות על פתיחת כל עמוד כמעט וטשטוש התמונות\פרסומות הלא ראויות).
שורה תחתונה הסינון יעיל מאוד אך מרגיש לעיתים מוגזם ולא קשור.

מהירות גלישה: בניגוד למהירות הלא יציבה והזוחלת לעיתים של רימון, המהירות בנטצח הינה פנטסטית ותמיד עומדת היטב במהירות המוצהרת ואף עוברת אותה קלות.
כחסיד נאמן של שיעורי תורה בHD נוכחתי לראות (תרתי משמע) לשמחתי שבהזרמת ווידאו ניכר שיפור עצום על פני רימון והווידאו זורם ללא קפיאות והשהיות.

איכות השירות: קודם כל יש לנטצח מעלה גדולה והיא חיוב פר חודש. אין שום תקופת התחייבות. חזור שנית: אין תקופת התחייבות. כלומר שאם לקוח רוצה לצאת מהם אין שום בעיה. אין קנסות וטרטורים.
אבל אליה וקוץ בה: עד כמה שברימון נדרשת תקופת התחיבות של שנה, המחיר הוא זול יותר. ברימון קיבלתי 10 מגה תמורת 45 ש"ח לחודש ואילו בנטצח המחיר הוא 75 ש"ח לחודש. לאחר הנחה המחיר הוא 68 ש"ח. כך רימון זול יותר ב40%! אך נתון זה איננו מדוייק כי יתכן שהמחיר הרשמי של רימון הוא יותר. (את המחיר שציינתי קיבלתי מנציג שימור לקוחות לאחר אחת הקריסות החודשיות של רימון)
מוקד השירות: מצד אחד הנציגים עונים תוך שניות ספורות (לעומת רימון הנוהגים לייבש את הלקוחות 20 דקות ) אך מוקד התמיכה הטכנית אינו פתוח 24 שעות ביממה. ברימון כן.
מעניין לציין ששאלתי את הנציג למה אין להם תמיכה טכנית 24 שעות ותשובתו הייתה: אין לנו בכלל תקלות... לא תצטרך את זה....
גם כן תשובה.
לסיכום ניתן לומר כי הבחירה אינה חד משמעית. לרימון יש סינון מדוייק יותר, מחיר טוב יותר, ותמיכה טכנית בכל שעות  היממה.
לנטצח יש מהירות גלישה יציבה מאוד וקבועה, ובשעות פעילות המוקד נציגי שירות ללא המתנה.
ואיש איש ינהג כפי הוראת רבותיו...

(עדכון: יום חמישי כ"ז כסליו, קריסה בשרת נטצח. אין אינטרנט במשך שעות ארוכות.)